miercuri, 3 decembrie 2008

Mai la stînga, mai la dreapta

Exerciţiul 1: Hai să ne amăgim.

PDL a ieşit pe primul loc, devansînd PSD. Aşadar dreapta a învins copleşitor în România, dacă punem la socoteala şi scorul destul de bun al PNL. Ah, ce bine e! Cîtă nevoie are acum România de o guvernare de dreapta!

Exercitiul 2 şi tragic de adevărat: Hai să nu ne mai amăgim.

PDL e de dreapta cît e cioara vopsită papagal. Rupt din maleficul FSN, cel care a ţinut Romănia pe loc timp de cel putin 10 ani şi cel care a adus minerii în Bucureşti, îngrozind lumea civilizată, acest partid a trecut peste noapte la o doctrină de dreapta, după ce a ajuns la guvernare în 2004 cu un program de stînga. Aşa ceva nu se poate! Mai ales că adevaraţii lideri ai PDL sînt Băsescu şi cu Stolojan, doi oameni de stînga clar.

Deci: poporul român a votat iarăşi cu stînga şi chiar masiv. Dacă adunăm procentele PSD cu cele ale PDL reiese că FSN a cîştigat alegerile din 2008 cu aproximativ 70%. Doar 15% a pierdut FSN în 18 ani, de la acel catastrofal 85% din 20 mai 1990.
Cel mai bun lucru pe care ar putea PNL să-l facă acum, ar fi să treacă în opoziţie şi să lase FSN să conducă iarăşi ţara. Dacă ar fi aşa, PSD ar devora pur şi simplu PDL în 4 ani, sau invers. Abia peste 4 ani s-ar putea vorbi de alegeri între stînga şi dreapta. Avînd în vedere că orice guvernare de stînga este, prin definiţie, dezastruoasă din punct de vedere economic, abia peste 4 ani dreapta ar avea şansa să învingă stînga clar şi fără echivoc.

Ah, Brucan, Brucan!…

9 comentarii:

Anonim spunea...

Sa nu uitam ceva esential: sunt destul de putini cei care au votat. E o nuanta importanta. Restul e politicianism marunt.Din nefericire! Sigur ca asistam la dansul lasciv al baiaderei FSN-iste!Cat despre dreapta din Romania... Nu disting nici macar politicieni cu adevarat liberali. Cei care au fost din tata-n fiu liberali, s-au distantat de hulpavii actuali.Sigur ca printre ei sunt si oameni de soi.Dar nu suficient de Barbati, incat sa promoveze acea dreapta a clasei de mijloc. Asa ca pana una-alta,nu putem decat sa ramanem liberi pe micutul nostru teritoriu personal si sa vedem cat se vor mai prostitua politicienii romani!Lipsiti de nuri si de... bun-simt!

Anonim spunea...

Rectific:Cei care au fost din tata-n fiu liberali s-au distantat de...

Critică Muzicală spunea...

Stanga unu, dreapta doi,
Am votat aceiasi boi...

Zorba spunea...

@Catia

Uite cum sta treaba: clasa politica este oglinda fidela a poporului. Inclusiv a celor care nu voteaza si inclusiv a celor care "ramin liberi pe micutul lor teritoriu personal". Acestea fiind spuse, eu nu pot fi de acord cu punerea in aceeasi oala a tuturor. Vorbeam in postul meu despre doctrine. Asadar, ma tem ca esti un pic off-topic.

@critica muzicala

matale esti off-topic totaaaal! (din acelasi motiv)

Nagy Zsófia spunea...

Politicienii romani se caracterizeaza prin capacitatea lor de a efectua slalom printre partide, care, la rindul lor au tendinta de metamorfoza.
Si asta se intimpla deoarece majoritatea politicienilor nu au adevarata cultura politica. Sint juristi, economisti, profesori, ingineri, medici, actori, cintareti, tot ce vrei...

Zorba spunea...

@zso-zso

Stii ce? Oamenii politici sint reprezentanti ai tuturor meseriilor. Nicaieri in lume nu exista o facultate care sa-ti dea o diploma pe care sa scrie POLITICIAN. Si e foarte bine ca e asa. Exista, din nefericire, facultati care elibereaza diplome pe care scrie PREOT. E suficienta o casta care-si elibereaza diplome, e destul rau in lume din cauza asta, nu crezi? A fi politician e o chestiune de vocatie, nu de diploma. Ca si celorlalti iti spun: ESTI OFF-TOPIC!

Zorba spunea...

@tuturor
frati si surori, ce mama naibii aveti de atunci cind unul vorbeste despre biciclete, imediat incepeti sa vorbiti despre castraveti? v-au pus astia ceva in ceai, in ciorba, in fasole? hai sa incercam sa ne folosim, totusi, creierul; o sa vedeti ce bine e!

Anonim spunea...

Mai bine imi spuneai pur si simplu ca sunt pe langa subiect.Desi eu cred ca am inteles mesajul tau.Se pare insa ca vorbele mele nu au ajuns la miezul problemei.Spuneam si eu ca in Romania nu am sesizat ca o anume doctrina ar fi aplicata. A fost mai mult asa un soi de ghiveci oriental.In ceea ce priveste faptul ca politicienii ar fi o oglinda a Mea,a Ta, a Celorlati,cred ca e deja prea complicat. As avea argumente sa combat o astfel de idee, dar intram pe taramul filozofic si risc sa ma trimiti sa impletesc ciorapi. Politicienii nostri sunt sublimi, dar... Cred ca il voi citi din nou pe nenea Iancu. Textele lui ma dezinfecteaza.

Nagy Zsófia spunea...

Nu de diplome de politician am vorbit... asta ar mai lipsi...


Ai uitat sa spui ca tu nu ai votat!
In schimb eu m-am dus la vot, si am votat si in locul tau. Una tie, una mie...cum ne-am inteles, deputatul era alesul tau, senatorul al meu.