luni, 20 octombrie 2008

Pensionari, vă ordon: Treceti Styxul!


E frig. E frig de vreo lună. Caloriferele… reci.
De ce sînt reci caloriferele? – am întrebat-o pe administratora blocului.
Hehe – zice ea – au dat aştia de la CET drumu’ la căldură, dar eu m-am dus şi am închis de la subsol, doar nu-s nebună să las căldura în bloc!
De ce, doamnă, aţi închis? Căldura e bună.
Păi… fiindcă în bloc sînt mulţi pensionari, care nu vor să dau drumul la căldură.
Da, doamnă, dar acum caloriferele se pot închide. Cine nu vrea căldura în casa lui, închide caloriferele şi gata…
Ei, nu-i chiar aşa – zice administratora – că trebuie plătite şi ţevile care traversează apartamentele, şi pensionarii nu vor.
Bine, doamnă, dar eu stau cu trei calorifere electrice în casă, voi plăti curentul cît toată căldura pe tot blocul.
Ei, asta e, dacă aveţi bani de calorifere electrice…

Şi uite-aşa, nu se mai termină niciodată cu pensionarii aştia. Preferă să stea în frig şi să se îmbolnăvească şi dup-aia să ia cu roaba medicamente compensate din banii mei şi ai tăi, cititorule. Dar crezi că ei chiar stau în frig? Nu, dragă, nu chiar în frig total. Ştii ce fac nenorociţii naibii? Stau cu gazele aprinse la aragaz, pe care le plătim la comun. Adică eu plătesc curentul ca să mă încălzesc, eu le plătesc şi gazele pe care ei le consumă, eu le voi plăti şi ajutoarele de încălzire la iarnă.

Ştiu că sună cinic, şi chiar este: abia aştept să scap de generaţia asta ratată şi imbecilizată. Toată viaţa le-am plătit cîte ceva: apartamentele pe care le-a vîndut Petre Roman către chiriaşi la preţul unui televizor color (îşi mai aduce aminte cineva anii 90?) tot eu le plătesc, pentru că diferenţa de preţ între 100.000 de lei din anii de atunci (cam cinci salarii) şi preţul real de cîteva zeci de mii de dolari trebuie scoasă de undeva, nu? Milioanele de tone de cornier din care au fost făcute renumitele glassvanduri în toată patria au fost furate din fabrici şi uzine. Cine plateste? Eu, bineînţeles. Taică-meu are un arsenal de scule şi piese şi şuruburi şi cîte şi mai cîte, cărate în ani de zile din uzina în care lucra. La fel şi alte milioane de pensionari, foşti lucrători în fabrici şi uzine. Cine plăteşte miliardele de dolari cărate acasă în toată ţara? Eu…

Chiar m-am săturat. Vreau să nu-i mai văd, să nu-i mai aud, sa nu mă mai fure pe faţă, afişînd privirile alea de oameni necăjiţi.
Nu mai pun că au votat atîta amar de vreme pe Iliescu şi feseneul lui, adică stagnarea şi înapoierea, furîndu-mi şi în felul ăsta vreo 15 ani din viaţă.

Pensionari, vă ordon: Treceti Styxul! Plătesc eu luntraşul…

8 comentarii:

Anonim spunea...

ai dreptate
asa e in toate blocurile !!!!!
mi-a spus un pensionar ca nu are nevoie de caldura de la calorifere ,"EU MA INCALZESC ELECTRIC,CA E MAI IEFTIN !!!"
poti sa crezi asemenea aberatie?

Zorba spunea...

domnule, fireste ca e mai ieftin cu calorifer electric, cind ai "lucrat" contorul.

Zorba spunea...

pastele mamii lor

Nagy Zsófia spunea...

- Să le convingem? E imposibil să convingi nişte idioţi! Eventual se vor auto-elimina...
- Să stăm noi în frig? Ne-ne-ne!
- Să ne cărăm noi? Nici vorbă!

Eu am centrală proprie de 4 ani, cu conductă de gaz şi apometre separate. Nu îmi pasă dacă alţii preferă să stea în frig şi nespălaţi.
Eventual sponsorizez sejurul unora în Noua Guinea, deşi şi asta e aberant, să considere că li se cuvine statutul de asistat pînă la moarte...

Anonim spunea...

Si daca ei vor trece Styxul la ordinul tau...? Va fi lumea mai buna? Ce sa cred,eu,cititor al acestui material?Ca noua ne e rau din cauza lor??? Asa am ajuns oare? Sa ne culpabilizam unii pe altii? Sa ne aratam cu degetul? Sigur ca generatia parintilor nostri(ma refer la cei care avem peste...40 de ani)a muncit pentru comunisti... Sigur ca a fost groaznic,ceva impotriva firii.Dar te intreb si ii intreb pe toti cei care se revolta impotriva acestor umbre: acum cine ne fura la drumul mare? Si cine ne emite acele facturi prin care suntem obligati,somati sa platim unor... Si in mizeria care ne sugruma zi de zi, poate ca ne-am crea fiecare oaza noastra de... armonie(eu, cel putin incerc!)Dar atunci cand simt,cand vad atata incrancenare din care ies stropi de venin... Oameni buni,daca va revoltati ca ... "sponsorizati" niste pensionari rebegiti si ii doriti "dusi", macar faceti ceva mai util: scuipati-i pe Mafioti,pe parveniti,pe impostori,pe aia care rad de noi zi de zi si fura la drumul mare... Na!Ca m-am infuriat! Oricum, te felicit(sincer) ca m-ai scos din...armonia mea!O sa citesc in continuare cu mare interes blogul tau.

Zorba spunea...

@catia maxim

Stai, draga, ce sari asa? Vine si rindul alora mari, nu te ingriji. Mi ti-i iau la tocat de le merg peticele. Deocamdata m-am luat de jivinele astea mici si otravitoare, care toata viata lor n-au fost in stare de nimic, pe care regimul trecut i-a obligat la mici furaciuni si care au ramas cu obiceiul, iar daca nu mai pot fura de la stat, fura de la mine, de la tine. Nu te teme, ca multi dintre "amaritii" astia pe care-i cainezi au conturi grase in banci, dar ne fac noua viata amara. Stii? In viata trebuie sa te feresti si de varan, dar si de acarieni. Las' ca vine si rindul şalăilor, n-ai grija. Daca te holbezi pe blogul meu, asta inseamna ca se mai holbeaza si altii, iar cind se vor holba cu adevarat multi, atunci dau si in salai, ca sa usture mai tare.

Anonim spunea...

D r a g a, eu incercam sa spun ca e util sa citesc si blogul tau.Dar nu am apucat sa scriu si despre motivele care ma determina sa fac acest demers. Sigur ca metafora cu holbatul, o pun pe seama umorului pe care-l ai(sper) si pe care stiu ca-l am... In rest, ideea e aceeasi:nu e benefic sa ne jupuim unii pe altii... E doar un punct de vedere pe care imi permit sa il scriu ,aici...mai departe...sa fim,iubiti!

Zorba spunea...

@catia maxim

Pai da, nu e "nu e benefic sa ne jupuim unii pe altii...". problema e ca ei ma cam jupoaie pe mine, nu eu pe ei. Am calculat. In total, in lunile de iarna, ma costa cam 10milioane vechi pe luna toata povestea asta cu pensionarii. Chiar daca am de unde, tot nu e corect. Si da, exprimarea cu holbatul are legatura cu umorul pe care-l am din prea plin.