marți, 17 februarie 2009

Grobienii


Se vîntură, în ultima vreme, numele lui Sorin Oprescu ca singurul capabil să-i ţină piept lui Băsescu în alegerile prezidenţiale. Unii discută cu pasiune despre posibilitatea asta, alţii se amuză. Pe mine mă strînge-n spate. Ne amintim de afirmaţia perversă a lui Băsescu în faţa contracandidatului Năstase: "Adriane, ce ghinion pe poporul ăsta să aleagă iar între doi membri de partid". Ce va mai spune acum Băsescu în campanie? Ceva de genul: „Sorine, ce ghinion pe poporul ăsta să aleaga între un golan şi un mîrlan”.

Stau şi mă întreb de unde s-au ridicat deşeurile astea umane în fruntea acestei ţări? Şi cum a fost posibil… Păi… trec în fiecare dimineaţă prin piaţă – mica mea plăcere matinală – şi văd, la cele două chioşcuri de ziare, oameni serioşi, de vîrsta a treia, cum întind mîna cu cîţiva bănuţi, iar vînzătoarea nici măcar nu-i întreabă ce vor, le înmînează automat Libertatea. Vezi un venerabil bucureştean, cu pardesiu, pălărie şi baston, cum pleacă cu ţîţele, crimele, violurile şi Elena Băsescu/Udrea sub braţ.

M-am amăgit multă vreme că politicianul trebuie sa fie un bun vorbitor, un om cu convingeri şi care să convingă. Am aşteptat pînă mi s-a acrit un Kennedy românesc sau un fermecător Jacques Chirac. Cu ce m-am ales? Cu un bun vorbitor de nimic, un criminal sadic – Iliescu, cu unul care spunea ceva, dar piţigăiat şi strident – Constantinescu şi cu un hăhăitor grobian, care împroaşcă abjecţii şi jigniri, cu un nume cu rezonanţe flatulante – Băsescu.

Sînt conştient că oamenii politici inteligenţi cu adevarat sînt accidente ale istoriei: regele Carol I, Churchill, Reagan şi puţini alţii, dar parca la noi, acum, e prea de tot. Prea îi alegem pe cei mai răi şi mai proşti dintre noi. De fapt oamenii sînt răi şi proşti şi îşi creează dumnezei dupa chipul şi asemanarea lor. Ne place abjecţia, ne place imprecaţia, savurăm imunda telenovelă şi pestilenţiala manea.

Îmi spunea un prieten mai demult, pe cînd Băsescu nici nu visa că ar putea fi vreodată preşedinte, cît de incompetent poate fi specimenul acesta. Cum nu se pricepe la absolut nimic, dar rezolvă orice problemă exclusiv cu pumnul în masă şi cu dumnezeii mă-ti! Ei bine, dac-o fi să trăim pîn’ la toamnă, s-ar putea să vedem preşedinte pe unul care-l şi întrece, cu un nume care-ţi opreşte sîngele-n vine: Oprescu. Ăsta are în plus avantajul că vorbeşte cu „pă”, cu „dă” şi cu „dîn” şi are şi fizionomia formată după felul golănesc-chinuit în care vorbeşte. Are chiar moacă de golan şmecher, spre deosebire de actualul preşedinte, cu mutra lui de pulalache şpanchi rătăcit printre bordelurile din Anvers. Şi, se pare, e chiar mai incompetent decît Băse.

Deci, dacă mă întrebaţi pe mine, ei bine, are şanse mari! Cică ambasada Congo se pregăteste să ridice vizele pentru români.

Niciun comentariu: