luni, 1 iunie 2009

America – Jandarmul mondial




Multe sint pericolele care pindesc lumea de azi, de la catastrofele naturale care se pot intimpla in orice clipa, si pina la distrugerea cauzata de mina omului. Unul dintre pericolele care sint percepute mai greu si de catre mai putini, sint potentialele conflicte mondiale, care stau sa bata la usa si-asa plina de singe a istoriei. Iar cel mai negru scenariu si cel mai posibil este un razboi al religiilor. Islamul, cea mai retrograda religie (de parca ar exista vreo religie progresista!...), fierbe de citeva zeci de ani. In scolile islamice copiii sint invavati de mici ca teritoriul islamic este teritoriul pacii, iar restul lumii este teritoriul razboiului. Iar Islamul trebuie sa cucereasca teritoriul razboiului, sa-l supuna si sa impuna religia islamica. O mie de ani de stagnare, fara o inventie, fara literatura, fara cultura, fara nici o realizare cit de cit, naste frustrare, iar frustrarea a 1,8 miliarde de oameni saraci si cvasi-analfabeti nu poate fi decit un butoi urias de pulbere, fata de care Balcanii sint o grenada fara focos.
Din cind in cind am ocazia sa ma contrez cu unii care blameaza America pentru invazia in Irak si Afganistan, si care numesc America „Jandarmul mondial”. Indusi intr-o eroare grava, ei spun ca adevaratul motiv al invaziei in Irak este petrolul. Da, este si petrolul, nimic de zis, dar trebuie sa dai dovada de o mare ignoranta ca sa crezi ca petrolul e motivul suprem. Sa ma explic: costul stationarii americanilor in Irak e de citeva miliarde de dolari pe zi. Nu are cum sa iasa atita petrol zilnic din Irak, ca sa acopere costurile astea, pur si simplu nu are cum. Stai, ca n-am terminat… ca sa intelegi cum sta treaba, trebuie sa ai in fata o harta a lumii (eu o am in cap, ca de-aia am absolvit geografia). Am pus mai sus harta lumii. Priveste si abia acum citeste ce urmeaza:
Irakul este situat in mijlocul lumii islamice. Pur si simplu nu era un loc mai bun in care sa intri ca sa rupi islamul in doua. Daca exista si un dictator sadic si megaloman, cu atit mai bine. Poate ca unii au uitat de intentia lui Saddam de a cuceri intreaga lume islamica, dimpreuna cu prietenul Gaddafi si de a reface Marele Califat. Au uitat fiindca magaria nu s-a intimplat si nu s-a intimplat fiindca Bush Sr. a intrat in Irak in 1991, dupa ce Irakul invadase Kuweitul. Da? Da. Priveste iar harta lumii, ca n-am terminat. Uita-te la Rusia, un alt monstru obsedat de dominatia asupra Europei si a lumii. S-o luam de la vest pina la est. Ce vezi acolo? Ia uite: Estonia, Letonia (Latvia, pentru ignoranti), Lituania, proaspat membre NATO. Mai la sud… Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania – NATO. Inca mai la sud… Bulgaria, Turcia – NATO. Clar? Inca nu e foarte clar; hai mai la est – Irak – in mina americanilor si aliatilor. Devine tot mai clar, asa-i? mai la est, Afganistan – in mina americanilor si aliatilor, India – aliat traditional cu americanii, China – dependenta total de economia americana. Si, la capatul lumii – Japonia, dusman de moarte al Rusiei. Uite-asa am desenat un cerc, in care e prinsa Mama Rusie. Zic cerc pentru ca dincolo de Polul Nord se afla prietena Canada. Si uite-asa razboiul s-a terminat inainte de a incepe. Se amageste cineva ca Rusia a uitat de aspiratiile bolnave de dominatie asupra lumii? Se amageste cineva ca Islamul e o religie pasnica, ce nu vrea decit cooperare blinda in numele dumnezeului unic? Atunci nu prea am ce discuta cu cei ce se amagesc.
Este America Jandarmul Mondial? DA!!! Si ma bucur tare ca exista un asemnea jandarm si ca a impuscat doi iepuri dintr-un foc, adica a rupt islamul in doua si a incercuit Rusia. Este raspindirea democratiei de tip american o vrajeala ieftina? Da!!! Cum mama pulii sa democratizezi 1,8 miliarde de oameni ramasi cu 1000 de ani in urma? Ma bucur ca exista un pretext, oricare, pentru a pune cu botul pe labe pe cei care viseaza la semiluniadele aducatoare de intuneric. Ce alegi (ca trebuie sa alegi) Rusia sau America, lapidarea unei femei pentru vina ca a fost violata, sau bagarea la puscarie a violatorilor? Sa fie clar – nu-ti cer sa alegi intre Dostoievschi si Henry Miller si nici intre hamburger si humus a la Beirut.

Nu-mi sta in obicei sa sterg comentariile de pe blogul meu. Nici acum n-o s-o fac. Dar am o mica rugaminte: sa nu-mi strici ziua cu aberatii de genul ca americanii si-au darimat singuri WTC, ca Pearl Harbor ca caca – maca. Asa cum am scris in deschiderea blogului, accept argumente si nu teorii ale conspiratiei. Hai ti pup si-ti doresc WW3 placut.

15 comentarii:

Blonda spunea...

Adevarul e ca la politica ma pricep atat de bine cum se pricepe un tantar la facut sarmale. Stiu doar ca Rusia nu a renuntat la scopul ei, doar vorba aia lucreaza la el de atatia ani. Vezi simplul fapt ca lui Putin i s-a cam falfait cand a venit la reuniunea de la Nato in RO, dupa care ghici cine statea in umbra cand a fost schimbat presedintele??? Ai ghicit. Cu alte cuvinte, mai bine invat un tantar sa faca sarmale ca as reusi mai repede decat sa incerc sa inteleg ce vor unii sau altii. Eu sa fiu sanatoasa.

Zorba spunea...

@Blonda

Treaba nasoala e ca bomba cade-n capul tuturor, si nu face discriminare intre cei care fac sarmale si cei ce nu fac sarmale

Zorba spunea...

@Blonda

...si cum ziceam, iti doresc un WW3 fericit!

Anonim spunea...

Mda, matale vezi lumea ca-n filmele cu cowboys si indieni: baietii buni vs. baietii rai; baietii buni vor birui... ei au o strategie ingenioasa care inevitabil taie sansele baietilor rai... aia rai is rai frate cu clabuci, aia buni is buni si frumusei nevoie-mare...

Frumoasa e lumea in care traiesti. De unde ai cumparat pastilele?

Zorba spunea...

@Anonim

Uite, vezi?
Asta e cusurul tau. Vezi pastilele de pe raftul altuia si nu-ti vezi ditamai perfuzia din propriul brat. Vreau sa invat si eu sa citesc asa, pe sarite si pe ne-nteleselea. Cum se face? Cum se face?

Anonim spunea...

Man, urasc rusii! Mi-e sila de arabi! Sunt cele mai infecte natii de pe fata pamantului.
Dar de aici si pana la a idolatriza americanii e cale lunga.
Americanii sunt cel putin la fel de bigoti religios. Ai auzit de Christian belt? Americanii sunt natia cel mai acut orientata financiar din cate au existat vreodata. Acolo nu exista bine si rau, acolo exista profit si pierderi.
Daca tu iti imaginezi ca ii doare in cel mai negru ungher al curului de tine sau de soarta nu stiu caror alti cetateni ai planetei, est un mare naiv.
America inseamna un singur lucru mare si lat: CORPORATII. Atat. Corporatii si interesele lor financiare. Restul e praf in ochi.

Sunt de acord cu ce vrei tu: cu invazia in Irak, cu futerea in cur a lui Saddham, cu inconjurarea si anihilarea curvei batrane poreclita Mama Rusia.
Dar stiu, in acelasi timp, ca baietii rai sunt tinuti la respect de alti baieti rai. Poate mai putin rai, dar who gives a shit! Tot rai sunt, si nu asa, sunt foarte rai.
Nu exista capcana mai mare a mintii decat aceasta polarizare falsa intre rau si bine.

O sa ma intrebi: ok, unde e totusi binele asta? Exista undeva for real?
Da, exista! E la cei fara putere. Cei buni nu au acces la cel mai malefic instrument ever, puterea. Vrei sa vezi oameni buni, vrei sa vezi cine ar trebui sa stapaneasca de fapt Planeta? Iesi pe strada. Cauta o femeie care isi da ultimul banut unuia mai sarac. Cauta pe cei care suna la telefoanele cu taxa pentru donatii. Gaseste medicul ala rarissim care se ascunde in cabinet si plange cand ii moare cineva pe masa de operatie.
Si tu-mi vorbesti de jigodiile alea la costum care cand se enerveaza putin omoara 100.000 de oameni. Desteptarea.

A! Teoriile alea de care spui tu ca sunt "ale conspiratiei". Cand pula mea o sa le crezi? Cand or sa fie scrise in cartile de istorie?

Zorba spunea...

@Anonim

Domnule,

Unde se scrie in textul meu ca aia-s buni si ailalti rai? N-am facut decit sa descriu situatia strategica a momentului din razboiul in plina desfasurare, asa cum o vad eu.
Si sa stii ca am o parere foarte proasta despre cei care dau banuti pe strada cersetorilor. Foarte, foarte proasta, la fel de proasta ca si despre teoriile conspirationiste. Esti prea nervos... prea multe conspiratii oare? Hmm... se poate. In fine, eu nu vad binele in lumea asta si nici nu-l caut. Micile gesturi de solidaritate sint nesemnificative, tocmai fiindca, asa cum zici, sint lipsite de putere. Dar daca incepi sa-mi perorezi de oameni in costume care omoara 100.000 de oameni cind se enerveaza si de alte bazaconii care iti umplu imaginatia, te rog pune repede perfuzia la loc, ca nu-ti vreau raul. You made my day!

hilimon spunea...

Costul staţionării americane în Irak "e de cîteva miliarde de dolari pe zi". Mai exact : câte ? Şi de unde ştiţi ?!

Am o curiozitate. V-a fascinat Zorba. Şi, cel puţin pe net, sunteţi Zorba. De ce ?!

Zorba spunea...

@hilimon

Mda... se vede ca am exagerat putin, dar acuma, la indemnul domniei voastre m-am documentat. Costul total pina acum numai in Irak este de 2 trilioane, adica de 2000 de miliarde. Se estimeaza 200 de milioane de dolari pe zi. Chiar si asa, costurile nu pot fi acoperite de petrol. Sursa aici:

http://www.msnbc.msn.com/id/11880954/

Cit despre Zorba, imi place nespus de mult acest personaj de carte si film. Pentru Zorba nici o catastrofa nu inseamna sfirsitul lumii si nici al vietii. Asta e frumos la el, pe linga ca-i plac vinul bun si femeile. In carte, dupa ce termina aventura de pe insula greceasca, poarta o corespondenta superba cu "Patronul". Si ii scrie, la un moment-dat cam asa: "Patroane, ma aflu acum in Romania! E raiul pe pamint, patroane, muncesc la sonde, put a petrol, beau vin bun si iubesc femei frumoase". Citatul e aproximativ, din memorie. Iaca de-aia sint fascinat de Zorba.

hilimon spunea...

Aşa-i în film şi carte. Sublimat. În România era Zurba. Totuşi, n-am înţeles : de ce Zorba ?! Nu-i suficient vinul, femeia şi catastrofa...

Zorba spunea...

@hilimon

Pai... fiindca toate astea trebuiau sa poarte un nume, numele e Zorba.

hilimon spunea...

Am înţeles.
Iată şi o informaţie Hotnews. În 2008, cheltuielile militare mondiale au fost de 1200 miliarde dolari.

Dorina spunea...

Tu ai simplificat un pic lucrurile, ca sa iti poti sustine teoria. Are un nume chestia asta, dar am un lapsus in clipa asta, la urma urmei sunt abia la prima cafea.
Si n-as putea spune ca teoria ta e gresita, desi ar fi necesare unele nuante pe undeva. Sunt de acord ca islamul si fanaticii lui nu au nimic de zana buna in el, la fel mama Rusia, care n-a apus chiar de tot, desi nu cred ca mai e un pericol atat de mare cum era candva. Totusi, sa fie americanii chiar un bun samaritean? Sa nu urmareasca ei nimic altceva decat linistea noastra, a celor multi si fraieri care se uita la lupta lor mareata la televizor? Nu cred in teoria conspiratiilor, mai mananc si eu la McD uneori, as vrea sa vad New Yorkul samd, dar ceva lipseste din teoria ta, nu crezi?

Si off topic: mergem in Vanuatu, da? :))

Zorba spunea...

@Adina
Mergem in Vanuatu, negresit!
Si da, ai dreptate, am simplificat un pic, ca si-asa a iesit ditamai postarea si stiu ca omul nu prea are rabdare sa citeasca articole cit cearsaful din noaptea nuntii. Cuvintul pe care-l pierdusi e, probabil, maniheism, adica a imparti lumea in bine si rau, in buni si rai. Dar te rog sa nu ma acuzi de asa ceva. Nici eu nu-i vad pe americani ca pe niste buni samariteni. Ei urmaresc linistea lor si stabilitatea sistemului lor de valori, iar eu salut intimplarea providentiala ca au nevoie si de amaritii de noi pina-ntr-acolo incit ne-au pus aripa protectoare deasupra capului. Ceea ce accentuez eu in articolul de mai sus e situatia strategica in razboiul mondial in plina desfasurare, asa cum o vad eu. Daca n-am accentuat suficient de bine e din pricina faptului ca eu nu-s nici scriitor si nici jurnalist de presa scrisa. Avem noi norocul asta istoric sa ne aflam de partea cui trebuie in razboaiele astea (vezi WW1 fara de care nu mai pupam noi Romania Mare in vecii vecilor!)

Anonim spunea...

Ai auzit de Ali Laidi? Nu toti au creierul spalat. Mai citeste si altceva decat propaganda neoliberalista. De unii ca tine se folosesste `marele licurici` pt. a ne pune bocancul pe grumaz. Pe ce lume traiesti?