luni, 22 septembrie 2008

Harnicul blocului

Ehh... ma plingeam mai demult in stinga si-n dreapta ca, oriunde m-as muta, nici nu ma asez bine si incepe Harnicul blocului cu ciocane, foreze si cine mai stie ce scule sa faca zgomot, sa repare. Ei bine, de curind am fost chiar eu Harnicul blocului, adica am montat termopane in apartamentul in care m-am proaspat mutat. A fost ceva ciocaneala si biriiala, dar am tinut sa-mi anunt vecinii si sa-mi cer scuze. Sa vezi ce fetze faceau cind ma vedeau la usa, de parca eram extraterestru: "vez' de treaba domnu', nu trebuia sa-ti ceri scuze, fa zgomot cit vrei, ca si noi am facut cind am reparat". Stiam... auzisem...
In fine, baietii s-au miscat repede si elegant, au pus termopane bune si ieftine, au facut si curat la locul de munca, deci am fost foarte multumit. S-a verificat ca am dreptate cind ma cert cu unii care sustin ca e bine sa lucrezi cu mesteri "independenti". Nu e bine, draga, e bine sa apelezi la o firma serioasa, cu oameni calificati.
Dar hai sa zic ce m-a uimit pe mine: cind aproape sa plece, seful de echipa ma roaga, daca pot, sa-i dau niste filme de la mine din computer. Cu placere zic. Si i-am dat filme care mai de care, de ma si miram ce gusturi bune are un muncitor de rind. Si nici asta nu m-a mirat prea tare. Ce m-a minunat de-a dreptul a fost ca, dupa plecarea baietilor, am constatat ca nu lipsea nici un lucrusor, nici o ceasca, nici o furculitza, nimic. Interesant nu? Ei bine, inca n-am terminat. Abia spre seara, cind m-am bagat in pat la citit, am constatat ca lipseste exact cartea pe care o citeam eu, si nu orice carte, ci una de Thomas Mann! Asta abia m-a dus pe culmile mirarii. Nici macar n-am de gind sa-l sun pe patronul firmei ca sa-i cer socoteala. Daca un muncitor fura o carte, e clar ca sintem pe drumul cel bun, vorba celebrelor sondaje de opinie.
Tare, nu?

3 comentarii:

Nagy Zsófia spunea...

Totuşi a dispărut ceva... că a dispărut tocmai o carte nu schimbă cu nimic situaţia.
Putem să ne amuzăm şi să fim încîntaţi că omul a luat o carte, ceea ce poate sugera setea lui de cunoaştere şi faptul că apreciază cultura... dar să iei ceva, orice, dintr-un loc străin, unde lucrezi, ca reprezentant al unei firme sau pe cont propriu, nu te prezintă într-o lumină favorabilă...

Anonim spunea...

Minte, a ratacit cartea prin casa!
A, si inca ceva: citesti Thomas Mann la varsta la care ai bani de termopane?
Ca sa nu adaug: vorbim de un muncitor care a furat o carte in acelasi text unde pomenim ca avem un hard disk plin cu filme furate... Sa nu-mi spui ca i-ai dat Fragii Salbatici sau Piesa Neterminata...

Si sa nu uit: "dar să iei ceva, orice, dintr-un loc străin, unde lucrezi, ca reprezentant al unei firme sau pe cont propriu, nu te prezintă într-o lumină favorabilă..." e cel mai cool comentariu pe care l-am citit in ultima vreme. Dur, original, spiritual, paradoxal, contraintuitiv, masculin, ponderat-agresiv, bine articulat. Si se potriveste perfect cu poza.

Zorba spunea...

hehehe, imi place deja blogul meu...