luni, 13 aprilie 2009

De ce l-au saltat pe Jiji (adevaratul motiv)


Hai să fim serioşi! Urmărire, tamponări, împuşcături şi sechestrare. Vrăjeală!
Am trecut acu’ cîteva zile prin faţa „Palatului” lui Jiji şi am aflat ceea ce nimeni n-a avut puterea să străvadă, adică adevăratul motiv pentru care a fost arestat. Uite cum a fost:

Cum treceam eu liniştit pe Bulevardul Aviatorilor, ziua fiind călduroasa şi foarte însorită, văd o măgăoaie pătrată cu multe brizbrizuri aurite pe pereţi. Arunc o privire fugară şi îmi văd liniştit de plimbare, cu mîinile în buzunare şi plictisit nevoie-mare. Dar… ceva mă lovea în timplă! O lumină orbitoare, imposibil de trecut cu vederea. Cînd mă uit, ce să văd? O ditamai hidoşenia de Isus pe cruce, din aur masiv, cam de dimensiunea unui copil de 12 ani, săltată cu obrăznicie peste gardul năltuţ al palatului, ca să se vadă bine de pe bulevard. O agresiune la bunul simţ, o inutilitate opulentă şi abjectă, un mega-kitsch memorabil, prin care Jiji strigă la trecători: „Băăăăă hahalerelor! Ia uitaţi-vă la mine ce credincios sînt eu, bă! Futu-vă-n cur de păcătoşi, vă sparg cu credinţa mea, vă fut direcţia, în morţii mamii voastre!”.
Atunci am avut revelaţia: procurorii şi judecătorii patriei n-au mai putut răbda agresiunea vizuală de pe ditamai bulevardul bucureştean şi i-au înscenat lui Jiji o frumuşaţă de dosar cusut cu aţă albă. Asta fiindcă nu există în codul penal infracţiunea de prost-gust. Că dacă ar exista, multă treabă ar mai avea buldozerele!

Asta e… acuma, ca sa fie consecvenţi, procurorii şi judecătorii noştri ar trebui să ia măsuri şi împotriva celor care abia aşteaptă să declanşeze avalanşa de „urări” de Paşti ce va urma peste cîteva zile. Stau toţi cu degetelele tremurînde pe tastaturile computerelor şi telefoanelor mobile. Unii nu rezistă presiunii şi încep cu Hristos a înviat încă de sîmbătă. Alţii aşteaptă frenetic ora 0.00 şi se reped cu „Fie ca lumina sfîntă să coboare asupra… bla, bla, bla, pula mea…”, sau „În noaptea sfîntă a învierii domnului nostru Isus… lala la, lala la şi iarăşi pula meaaaa…”.

Deci: mă ofer voluntar să pun la dispoziţia organelor toate abjecţiile astea siropoase care mă vor ofensa acuşica, acuşica, cu numere de telefon şi adrese, în cazul în care le cunosc. Şi de ce aş face asta? Păi… fiindcă toate astea nu-s altceva decît adevărata măsură a făţărniciei, răutăţii, minciunii, lipsei de cultura, de educaţie a oamenilor.
În faţa unei asemenea poezele de Paşti, orice strofă din Luceafărul devine inutilă. Iar asta e o crimă infinită şi un păcat fără de răscumpărare. Zici că-s radical şi nedrept? Da? Ei, atuncea, ia pune mîna şi răspunde la următoarea întrebare: oare cîţi dintre cei care toarnă siropurile astea abjecte mi-ar înapoia geanta cu un milion de euro rătăcită de mine într-un parc? Cîţi? 10%? Nu-i destul. 25%? Nici acum… 100%? Tu mi-ai înapoia-o, chiar dacă ai şti că nu primeşti nici măcar un euro şi nici măcar bani de taxi?... hai, lasă-mă...

10 comentarii:

Anonim spunea...

Amin.

Anonim spunea...

De ce sa-ti inapoiez geanta? Ori la tine, ori la mine, tot bani sunt.
La urma urmei: nimeni nu merita sa aiba 1 milion de euro. E prea mult.

Zorba spunea...

Anonime, nici nu stii cita dreptate ai! Si cita dreptate imi dai!

Bogdan Alecsandru spunea...

Eu zic asa: mai bine iti dau inapoi 500 de mii, traiesc 2 familii fericite, nu numai una.

Anonim spunea...

Eu nu ti-as inapoia geanta, dar nici nu as pastra banii.i-as dona anonim.pentru ca daca tu umbli cu o geanta cu 1 000 000 de euroi dupa tine, ceva e putred.Problema nu se pune daca as inapoia-o...ci daca m-ar tenta sa-i pastrez.gandul conteaza.si probabil ca nu i-as pastra doar pentru ca e prea mare suma si, stii cum e, bate la ochi ;) .asa ca da, sunt un pacatos(dar cel putin nu trimit mesaje siropoase de Pasti)!

Anonim spunea...

P.S: tu o sa spui...da, dar daca e prea mare, poti sa donezi doar o parte si o parte sa-ti pastrezi tu.si poate ai avea dreptate :)..auzi, tu prin ce parcuri te plimbi de-obicei? :))

Zorba spunea...

Of, anonime, anonime, pe ce lume ai trait pina acum? de unde si pina unde 1 milion de euro e o suma mare? e o suma destul de mica, nu e suficienta nici ca sa faci bine si nici ca sa faci rau.
e bine ca nu dai mesaje siropoase de Pasti, dar te rog revizuieste-ti masuratorile in legatura cu banii, ca nu e bine deloc.
Si inca ceva: doar nu crezi ca-s timpit sa ma plimb cu o geanta cu un milion de euro prin parc. Imi tin milionul la banca! Oops! Poate ca asta e o timpenie si mai mare...

catia maxim spunea...

Urarile,indiferent de evenimentul cu ocazia caruia sunt facute,contin cel putin ideea ca cineva pe lumea asta se gandeste la noi.Sigur ca daca luam in ras totul, daca transformam existenta noastra in "stralucirile" becaliene(uite ca inventez si cuvinte),atunci acele bla bla bla-uri insotite de "pula" mioritica nu mai reprezinta decat o jalnica imagine a fatarniciei. Io privesc stropul din pahar...Partea plina!Sigur ca urarile la care ma gandesc eu,nu au nimic cu milionul de euro...

Zorba spunea...

@Catia Maxim
Daca cineva care se gindeste la mine o face provocindu-mi un profund dezgust, mai bine sa nu se mai gindeasca. Moda asta cu urarile de Pasti e destul de noua si scabroasa. Totusi, evenimentul sarbatorit este unul tragic, sobru. Singura urare pe care o accept este "Hristos a inviat", desi ma indoiesc profund de adevarul continut in mesaj... Chiar si urarea asta, repetata la nesfirsit dupa noaptea respectiva, suna mai degraba a indoiala dupa citeva zile, suna cumva cam asa: "hai, ma, tu chiar crezi prostia asta?", iar raspunsul vine, invariabil si suspicios: "adevarat a-nviat". Daca ai cuget si simtire nu poti decit sa rizi...

Critică Muzicală spunea...

Fie ca lumina agonisita de ziua proslavirii Pamantului sa se revarse asupra ta ca o ploaie naiva...

:)